INTE RIKTIGT KLOKT...

…så galet uppochner det kan bli! 

För ganska exakt ett halvår sedan så gjorde jag björkskrubb (klick)
för sköna
bastubad och len hud. 
Även om bilderna kan se somrigt soliga ut så verkar det ändå som om 
temperaturen inte varit helt lika somrig.

I inlägget från juni skrev jag:

"Just idag kunde jag verkligen kunna tänka mig att värma bastun! Ute regnar det och temperaturen är knappa femton grader. Kallt, kallt…"

Och hur otroligt det än låter så kunde jag nästan ha skrivit samma text i dag.
Okej, liiite kallare är det ju dock idag.
Sådär fem sex grader.
Och det känns nästan lika avigt att det är så varmt nu
som det kändes att det var så kallt då.

Bara någon grads skillnad! 
Idag var det faktiskt den varmaste dagen någonsin i december, 
eller så länge man mätt temperaturer.

Och jag har kvar en burk av min björkskrubb!


När jag plockade fram den efter bastun och skrubbade mig så smög sig en 
underbar doft av  försommar in i badrummet.
Så ett halvår håller sig skrubben i alla fall! 

Om inte det i år verkar vara så stor skillnad på temperaturen
så är det desto mer skillnad i ljus.
Knappt så det blev ljusare än så här i dag! 

Och då kan man ju föreställa sig hur det är en helmulen dag…?

Att på det sättet känns det riktigt välkommet med vintersolstånd
i morgon! 

Då svänger det! 

Och det vart (snart) ljus.
Och nya björklöv.

Tills det får vi nöja oss med äppel i tallen, eller något.

För det är inte riktigt klokt att det är nästan lika varmt
till jul som till midsommar.




Inga kommentarer: