ETT INNERLIGT OCH HJÄRTLIGT TACK AV HELA MITT HJÄRTA...

…till Åsa som överraskade mig med en bok på posten här för en tid sedan.
Tusen tack - jag blev så himla glad! 

Och vilken bok sedan! 
För mig som nu redan en tid o-ätit kött så är den här boken 
rena rama guldgruvan! 

Onekligen är det nämligen så att även om man väljer att skippa, eller
minska på köttkonsumtionen så ÄR det i början 
lite knepigt att hitta på något ersättande. 
Det är inte alltid man vill köra med de där wanna-be kötträtterna
som quorn och soja-"kött"-grejs även om de är en välsignelse
när inte alla i familjen faller i farstun för vegetariskt - än.

Vi har det så.

Men den här boken ja! 

När jag bläddrade i den så gjorde den mig så sugen på typ alla 
maträtter att min butik-lista blev rekordlång! 



Och så blev det att när resten av familjen stekte biff så stekte jag lök.
Och så slutade det med att löken hade en strykande åtgång så till den grad att 
jag nästan blev utan själv! 

Det är helt galet gott det här. Helt galet! 


Och så ugnsbakad purjolök…sååå mycket godare än
det ser ut - på min bild i alla fall….;)

Det är så omnomnomnom!!! 

*

Jag har bara hunnit med några få recept från hela boken men redan nu är 
jag är helt såld! 

Det här är just en sådan där kokbok som kommer att ha en 
massa, massa härliga flottfläckar på sina vältummade sidor om
något år.

Helt ärligt - det är länge sedan jag gått i gång på en kokbok.
Nu gick jag! 

Tack ännu en gång Åsa! 
Du vet inte hur den här uppskattas! 







1 kommentar:

himmelstäppan på smultronbacken sa...

Vad kul att du gillade boken! Själv uppskattar jag också vegetariskt men här hemma äts det även en del älgkött. Den boken jag fick av dig tycker jag var lika fin och läsvärd med många recept på mumsiga rätter. Det behövs lite nya idéer i köket ibland!

Ha en fin söndag och en bra kommande vecka! Kram Åsa