RASSEL, RASSEL...


I morse när jag kom ner från övre våningen såg det ut så här. Under natten hade pionerna tappat en miljon (minst) kronblad och på något sätt fick jag en känsla av att det lite symboliserar hur jag känner mig just nu så där fem före semestern.

Det finns en viss banal likhet i den där känslan att man liksom gett sitt och håller på att tappa allt det som är attraktivt och fint i en och man vet att en semester kommer minsann både välkommet och behövligt! Precis innan man tappat de sista kronbladen. 

Jag tror vi är många som känner det så nu så här i sommarens begynnelse, innan man hunnit tanka det minsta lilla energi i sina sinande reservoarer. 

Jag har sagt det innan…can't wait! 

Kommer så lägligt. Det här med semester! En dryg vecka kvar innan en helt annan sorts tillvaro får ta över för fyra sköna veckor. Som sagt….can't wait! 



1 kommentar:

himmelstäppan på smultronbacken sa...

Vacker bild, får mig att tänka att allt behöver inte vara fullkomligt för att vara vackert...
Förstår så väl din känsla inför välbehövlig semester, då en annan del av en själv får komma fram och blomma...
Ha det gott och trevlig helg!
Kram Åsa