TIDEN FLYGER IVÄG...




...så är det bara!

I går, nej i förrgår, var det fem år sedan jag startade Tuvull.

Jag har aldrig varit så där pro på att komma ihåg bemärkelsedagar...
....och så lyckades jag missa den här femårsdagen - också!
Fråga bara mina nära å kära hur bra jag är på det här!

Vad jag inte heller är så pro på är att uppdatera utseendet på bloggen.
Tassar på i gamla invanda spår, men känner att det kanske skulle vara dags att göra något nytt med bloggen nu.

Problemet är att jag inte riktigt vet vad...hehe.

Så det får bli så att jag nu en tid framöver kommer att sitta och testa och smaka och humma och fundera hur jag vill ha det. Jag hör ju inte heller till de där som ids ladda ner en testblogg för att sitta där och testa och hålla på och sedan servera en färdig tårta...så där....tadaaa!!!

Nix, här får ni lov att följa med hela bakningsprocessen med jäsningar och allt!

Så, tyvärr får ni nu gräva fram lite tålamod och ha överseende med att bloggen kanske ser lite annorlunda ut varje dag här en tid framöver. Tiden att sitta och trixa och fixa är ju också för tillfället lite...begränsad.

Så nu får det bli lite såhär, den här gången.


Som belöning för tålamodet, ja, kanske jag faktiskt skall jag ta det till tradition så där var femte år, så kommer jag att frångå alla mina principer och faktiskt lotta ut en grej när Tuvull hittat sitt nya utseende!

Men som sagt....hav tålamod...jag har mycket att lära mig....;)

*

Fem år! Kan man tänka sig? Det trodde jag aldrig!

Så tiden ändå flyger iväg!


6 kommentarer:

Grynbär sa...

Grattis på femårsdagen :) Jag tycker massor om din blogg!

G:a Affären sa...

Här är en till som tycker mycket om din välskrivna blogg, grattis till de fem åren!
När jag lämnade Helsingfors med den stora båten tänkte jag faktiskt på dig; undrade om du fanns bland någon av kobbarna i skärgården.
Jag har sett många fina inlägg hos dig, tror jag skrivit det tidigare att jag vill ha tid på mig när jag kikar in hos dig. Eller kika, det är en blogg jag verkligen vill läsa.

Kramar till dig fina bloggvän!
Cia

Maggi sa...

Tack :) Vad skoj att höra. Det är ju sådär att man sitter och skriver lite rakt ut i luften. Härligt att det gillas :D

Maggi sa...

Tack :) Nog var jag i skärgården alltid, men på norrsidan av en udde - så hur jag än kikar så ser jag inte De Stora Båtarna. Skoj att höra att det uppskattas!

Kram till dig med!

Himmelstäppan på smultronbacken sa...

Jag gillar också din blogg jättemycket, tyckte mycket om tidigare utseendet, så nu blir det spännande att se vad du hittar på. Ibland har man ju ett behov av att förnya sig och under fem år har det väl hänt en del kan jag tro...
Kram från Åsa

Maggi sa...

Tack :) Jag tvivlar på att det blir så stora förändringar, för jag trivdes också med det utseendet, men något smått...Lite damma av den bara;)
Kram!