FRI SOM EN FÅGEL...

Här sitter jag och nästan räknar dagarna till semestern. Jag smakar på tanken om långa morgonfrukostar i trädgården. Dåsiga dagar på stranden. Tid att gå på loppis. Målningsprojekt för mulna dagar. Ro att laga goda middagar. Tid att umgås. Bara vara!

Bara vara fri som fågeln!


En annan som snart får känna sig fri som fågeln är min äldre, storungen, som snart avklarat ett år i armén. JAG tycker ju att det var just han ryckte in, medan HAN tycker han har varit där i eeevigheter.

Tydligen har de lite brist på vettig sysselsättning där den här sista tiden, för här en dag hade de hamnat bära på en 120 kg bom i ett par km. Vad ingen visste var VARFÖR de bar på bommen, VART den egentligen skulle och VAD det var för idé med det hela...


Efter det var det lunch, men istället för att få gå in i matsalen och äta så bestämde "nån" att de skulle äta ute på gräsmattan utanför matsalen från sina matbackar som inte alla gånger är så fräscha. Trötta, svettiga, varma och frustrerade satt de där i gräset och käkade när några gäster (kvinnor) gick förbi och kommenterade:

- Titta, det ser så mysigt ut när pojkarna har picnic i parken!

I armén är allt inte som det ser ut att vara...*fniss*

Jag måste erkänna att jag tycker att det är härligt när han blir civil om en knapp månad. Inte för att jag inte skulle tycka att armén KAN göra gott åt gossarna (de får bättre kondition, om inte annat), utan för att jag har "lite planer" som han kan hjälpa till med när han nu ändå är ledig...

Han kunde tex...och sen när han gjort det så kunde han fast...och om han nu absolut inte har nåt annat för sig så kunde han...


Nå, nej! Jag skojade bara! Jag önskar honom hjärtligt välkommen till den civila världen!

(OM nu sen tiden skulle bli lite lång för honom så kunde vi ju TÄNKA att få lite saker fixade...krhmm, krhmm. Kanske hans kompisar OCKSÅ har det lite tråkigt? Då skulle man få ÄNNU mera fixat...)

Nu skall jag gå och packa lite "pyssel" i släpvagnen, i morgon bär det av till stugan. Tack och lov att det lovats lite varmare än förra veckans nattköld...

Må gott!

M.

3 kommentarer:

S o F sa...

Plötsligt var sönerna utflugna och inte hann vi få nån hjälp inte. ;)

Önskar dig finare väder och en härlig helg i stugan!

Home No.1 sa...

Hellojsan!
Ha det gött i stugan=)
Kram A.

♥Min Eden♥ sa...

Nämen vilka fin fina bilder du hade där. Jag vet inte vilken som var min favorit...mmmm fågeln såg helt underbar ut, hur du nu burit dig åt att fånga den på bild (?)...eller så kanske moss-hjärtat, den gillar jag kanske bäst i allafall...mmm men man kände doften nästan ända hit av din 3:bild....äh...jag gillade allihopa!
Ha en bra dag!