BLOMMOR OCH BIN

Hahaha, var det verkligen jag som skrev det förra inlägget? Nu när jag läste det på nytt så fick jag en känsla av att det var lite för "präktigt" för att komma från mig;) Det var inte meningen att det skulle bli ett "vad-duktig-jag-varit-på-veckoslutet-inlägg...huuu...Min tanke var att kan jag så kan ni alla därute! Jag var nog riktigt, riktigt trött när jag skrev igår...tröttare än jag ville erkänna;).
Läste för länge sedan ett kåseri om Martha Stewart...ni vet hon som bara fixade allt sådär bara *knäpper med fingrarna*. Jag gapskrattade när jag läste om hur man skall göra om bilen inte startar en morgon. Då går man bara ut i lidret och tar lite dna och knådar ihop till en häst som tar en dit man skulle när bilen svek...
Vi kvinnor kan så otroligt mycket, men det är så förfärligt viktigt att vi inte trillar i systerduktig-fällan. Att vi gör det vi tycker om i den takt som passar oss - och att vi gör det för vår egen skull, och inte någon annan!
Sen kan jag bara tillägga att takmålning nog går som ett träningspass när som helst. Mina muskler påminner mig idag om att jag slarvat med träningen den senaste tiden...och de har alldeles rysligt rätt i det. Men man hinner inte med allt - och så skall det vara;) Tänk om jag får allt klart någon dag? Vad skall jag sen göra???
Och drömma om???
Kram M.

3 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Nämen vi måste få slå oss på brösten ibland och tycka att vi har varit himla bra o duktiga, inte sant...och det var inte illa att få taket målat ska jag säga. Inte är det många kvinnor som skulle riskera att få målfärg i håret och på den fina hyn :)
Härlig bild på den baktunga humlan som siktar in sig i blomman :)

Jo, vet du, att gubben skrapade faktiskt vindrutan när han åkte på morgonen, låter det inte heeelt otroligt???

Jo jag blir är helt deprimerad över alla nickande blommor överallt, jag vill inte ens fotografera dem, jag vill bara glömma att detta har hänt. Undrar om Schersminen blommar alls, den ser helt svart ut ... jag vill flytta söderut....

Skulle inte den globala uppvarmingen ge oss härlig värme?????

Home No.1 sa...

Hej M, om man inte ens vågar berömma sig själv vem ska då göra det? Så var du stolt för ditt tak blev som DU tänkt dig!
Meningen att inspirera oss andra med takmålning lyckades du utmärkt med man såg hur fint det blev med vitt!!!
Alla har sin takt på hur saker och ting ska göras den kan endast avgöras av en själv sen att någon hinner tusen saker och en annan tre spelar ingen roll bara det görs av hjärtans lust det är det som betyder nåt...sen kan man väl upplevas av andra som systerduktig hur mycket som helst, who cares ...bara man hittar en bra takt och själv trivs!!!
Kram A.

S o F sa...

Du är bra! :) Punkt.