MEDELÅLDERS SÖNDAGSMORGON...

För många år sedan uttalade min kära väninna de oförglömliga orden:

"När man börjar tycka att det roligaste man kan göra en söndagsmorgon i sängen är att dricka en kopp kaffe och läsa dagens tidning - DÅ är man medelålders..."


Jaha...så det är så dags då??? *fniss*

FAKTUM är att gubben min är på mässa i Tyskland, så i morgon bitti tänker jag bre ut mig i

h e l a s ä n g e n (bort ungar å hundar;))

och dricka kaffe och läsa tidningen - och jag kommer att tycka att det är det roligaste jag kan göra en söndagsmorgon;)





Sådär annars har jag idag bekymrat mig över det FAKTUM att någon går omkring och sprider ut kopiösa mängder DAMM i mitt hus medan jag är på jobb (eller nånannanstans...) och jag måste då säga att det gör mig liiite upprörd faktiskt! Lite damm förstår jag, men såhär mycket damm har jag inte kommit överens om att det skall spridas ut i mitt hem!!!

Riktigt säker på det är jag!!!


Så, det har blivit lite städning idag...och när jag nu ändå HÖLL PÅ, så kom jag att tänka på att jag har min mammas gamla bord nere i källaren och..ja, så gick det sådär att "detbarablevvitt"

*Huxflux*

Ni vet...;)
Nu blir det lite brasa (vi har nästan - 20 grader ute!!!), ett glas gott rödtjut, tända ljus och så skall jag ge mig ut och tassa runt hos er!
Skall bara tömma diskmaskinen först, och ge hunden mat, och gå ut en kort sväng med henne, och tömma torktumlaren, sätta på en tvättmaskin...ja..tillbaka om en kvart eller så;)
Ses strax!
M.

3 kommentarer:

S o F sa...

Superfint och roligt inlägg! :)

Du har det så mysigt hos dig/er.

Ha det gott!

annashusidingtuna sa...

Hoppas att du fick din stund av lite lugn och ro!
Kram Anna

Home No.1 sa...

Hej vad fint du har det i sovrummet och borde helt underbart!
Kram!!!