BESLUTSÅNGEST

HUR gick det med mitt projekt att rensa i tidningsröran?
Jo, igår hade jag en massa tidningar i en prydlig hög i ett skåp...
Idag har jag en massa tidningar utspridda runt vardagsrumsgolvet uppdelat i högar som;
"måste sparas",
"måste troligen sparas",
"kan eventuellt slängas",
"kan slängas efter ännu en genomgång"
...i högen "slängas" finns redan 3 tidningar, så med denhär takten lär jag nog bli klar till sommaren;) heheh...När jag igår stönade över dessa högar med tidningar som dräller i knutarna gick äldre sonens kompis förbi och så måste jag ju utrycka min frustration över att jag samlar på allt världens nonsens (det kändes så just då;)). Då rycker han bara på axlarna och konstaterar:
- Det är nog så med de flesta kvinnor, du är knappast ensam...
18 år - och kommit till insikt redan:D!
Men här har ni byrån som jag inte kunde hålla målartassarna borta ifrån...
När jag började förvandlingen av mitt lilla hus, så var det i sovrummet jag började.
Nu har jag gått igenom alla rum och bytt färg på väggar och lite grovfixat. Då kunde jag inte bestämma mig vad jag skulle göra med byrån, så den fick bli som den var - då...
Nu ser den ut såhär - och jag är riktigt nöjd :)
Till och med gubben undrade om det verkligen är samma byrå - så mycket mindre och sirligare ser den ut nu. (Som om det skulle ha kunnat gå honom förbi ifall jag släpat ut en och in en annan byrå som faktiskt väger en hel del...men det var kanske inte så han menade *fniss*)
Nu är det inte någon gammal antik byrå som jag gett mig på utan en "gammal-wanna-be". Nu är den ännu mera "gammal-wanna-be". Målningen hann knappast torka innan jag samlat lite småttågott att placera ovanpå. Det är knappast det slutgiltiga men får duga just nu.
Ängeln, som jag fått av en underbar vän,
får bosätta sig under kupan ett tag, och övervaka våra drömmar.
Sov gott, alla mina vänner därute. Själv skall jag krypa i säng i vettig tid idag...satt med äldre sonen och pratade framtid och drömmar till tre senaste natt...så *gäsp* ha en bra arbetsvecka alla. Nu skall jag bara bläddra igenom ett par tidningar till...vänta nu, i vilken hög skulle jag sätta "kanske slängas"???? Hmmm...
Kram M.

5 kommentarer:

Bittan sa...

hej !

Va läcker din byrå blev, tänk va lite vit färg kan åstakomma underverk:-) Mysig blogg har du oxå förresten
Kram Bittan

Home No.1 sa...

Hej Maggie ja inte har jag krypit ner i tid...hmm.ska upp om 4 timmar igen men va fasen måste bara kolla hur det går hos finskan med tidningarna=)Och byrån blev ju kanon!
Kram!

Anonym sa...

Men vad tjusig byrån blev. Vad du kan med pensel o färg...
HA en fin dag o kväll


Kramar @nette

Tidsmästarinnan sa...

o, vad mycket jag vill skriva med en gang... forst - byran blev sa himla fin!! Jag har ett liknande projekt som jag inte satt tanderna i an, sa nu blev jag riktigt sugen... men det far vanta tills vi kommer hem!
Jo, och tack sa mycket for tips om Afrikas bla lilja!! Jag ska ABSOLUT prova i sommar.
Och sen - ha ha, vad jag kanner igen mig i tidningshogarna, du skulle bara se hur det ser ut hemma alltsa!!
En stor kram!
Susanne

annashusidingtuna sa...

Vad vacker byrån blev!
Är lite ovan på hur man shabbar till den som du har gjort, har du ngt bra tips?Väntar du till färgen har torkat helt?
Om du har svårt att skiljas från dina inredningstidningar så är ett tips att sälja dem på loppis, jag tycker i alla fall att det känns lättare för då vet jag ju att ngn mer kommer att läsa dem!
Kram Anna