UPP MED SOLEN OCH NER MED MÅNEN

Go´onsdagkväll alla ni rara varelser därute i rymden!

Vet ni om att på mina breddgrader har solen nu gått in för ansavrsfulla arbetstider? Den stiger upp före nio och går hem först efter fyra...
Arbetstider ja... Just nu har det hänt följande...det jag gör för min brödföda äter av tiden att måla om, pyssla, inreda, sy, fixa och allvarligast av allt, att blogga (!) Jag är helt säker på att det inte står i mitt arbetskontrakt något om att det skall få göra så, men...jag hoppas och tror, att detta tillstånd av mycketattgöraiarbetetstecken är övergående, för såhär kan det ju inte vara!!

När jag kommer hem har mörkret redan lagt sig över min veranda (och allt annat också för den delen...) men där står julrosen och blir mer och mer limegrön ju mer vi går mot våren. I verkligheten är den så vansinnigt fin i sina vita/limegröna nyanser, det går inte att förmedla det via ett foto taget myyycket seeeent på kvällen...Ni får ta lite fantasi till hjälp här...:)


Ja, och så har jag ju klagat hos några av er hur min snödans inte fungerat alls...Nu har jag lagt om koreografin i den, och se...det hjälpte:) Vaknade i morse till ett vitt vinterlandskap. Att jag nu sedan försenade mig från jobbet just de arma minuter det tar att sopa, skrapa, putsa bilen ren från snön behöver vi inte gå in på...hmmhmm.


-VADÅ morgontrött??? Näe, inte jag!!!!



Eftersom jag inte denhär veckan hinner njuta av allt det vintervita utomhus, så får det bli lite vintervitt inomhus istället....I somras klagade ju min lillunge på att han inte vintertid kommer att se om han är ute eller inne när jag målar allt i vitt...hihi, nu ser han ju inte vad han äter eller dricker heller.

Hinner jag inte måla något i vitt så kan jag ju alltid tillreda vita kvällsmål *mycket oskyldig min*

Allt för att förvilla det lilla barnet...nejdå, han älskar mannagrynsgröt och mjölk:)


Nu väger mina ögonlock ett ton var, så jag skall ta och släpa min stackers lekamen upp till den dagliga vilan...


Jag är så glad att ni orkar tassa in här hos mig trots att jag just nu mest sitter och svamlar om absolut ingenting...lovar bot och bättring...med solens hjälp:)

Har fått en underbar utmärkelse, men den skall jag återkomma till med bättre tid och en hjärna som inte gått och stängt av sig för en timme sen - eller två...

Sömnigaste kramen,

M.

3 kommentarer:

Home No.1 sa...

Kram tillbaka från en sömnig en som önskar dygnet kunde ha 48 timmar, minst!
Kram Annica.

annashusidingtuna sa...

Hoppas attt du får vila ut ordentligt nu i helgen!!
De säger på nyheterna att det har vänt och att det blir ljusare och ljusare...men när det bara är mulet hela tiden så blir det ju aldrig riktigt dagsljus!
Ha en lugn och skön helg!
Kram Anna

Anette sa...

vad gott mannagrynsgröt....

kramelikram på dig @nette