ALLMÄNT FREDGSSVAMMEL...

Skön fredagkväll alla sköna!

Alldeles snart kommer min puls att återgå till det normala, och mitt hjärta börja slå jämna fina slag igen...tror jag...

Kommer ni ihåg mina tidningshögar? Som jag så noga skulle sortera och väga varendaste tidning om jag skall spara den eller inte...Nu måste jag ju erkänna att det drog liite ut på tiden, så jag blev lite nervös själv på alla tidningshögar på vardagsrumsgolvet. Så jag valde att prydligt lägga de olika högarna i prydliga papperspåsar som jag prydligt ställde i ett litet hörn av huset - DÄR DE INTE SKULLE STÖRA NÅN!!! När jag nu på fredagsafton tänkte roa mig med att gå igenom dem (ännu en gång, för att vara helt säker på att jag vet vad jag skall göra med dem) så....

HITTAR JAG DEM INTE!

NÅNSTANS...


Jag springer omkring i huset med stigande panik i bröstet - tom ner i tvättstugan

(bilden därifrån, annars har den inget med något att göra *fniss*). När mitt letande inte leder till något resultat frågar jag min familj med panikspänd röst ifall de skulle råkat ramla över /se/veta/ känna till vart mina tidningskassar tagit vägen?

Först ser samtliga familjemedlemmar mest ut som frågetecken, tills min högt älskade make (vid det tillfället ännu) säger utan minsta darr på rösten att han........*drar efter andan*....

varit så s n ä l l och fört alla påsar till pappersinsamlingen.


Sällan blir jag mållös -men det händer...

Idag var en sån dag...

- Alla, alla, tidningar, du slängde alla tidningar stammar jag full av misstro och misströstan och missvadsomhelst...

- Jo, men du hade ju satt fram dem.

-FRAM? Jag hade GÖMT dem i ett hörn!!!!! kvider jag och viftar med armarna som en väderkvarn i storm


Så nu är det rensat i röran med besked och jag är den lyckliga ägaren till

3 (tre) III

inredningstidningar som undkommit katastrofen.

Måste väl nämna att jag numera tänker sova med dem (och inte med gubben...)


TACK och LOV för era underbara bloggar, utan er skulle jag inte klara mig nu!!!

Om era besöksräknare skjuter i höjden så är det bara jag som svichar fram och tillbaka hos er och försöker lindra mitt vackrabilder-behov!!!:)


Ha ett skönt veckoslut!


Kram på er alla!

M.

3 kommentarer:

Home No.1 sa...

åhh herregud!!!
Det var det värsta jag har hört men det är ju tur att det finns bloggar med fin inspiration, nu ska jag käka frukost!
Stor kram från mig!

annashusidingtuna sa...

Stackars dig!!!!
Hade det varit min man hade han fått åka tillbaka till återbruket ock hämtat tillbaka tidningarna!!
Min man såg just vad jag skrev och sa hurra jag skulle vilja göra likadant......
Tröstande kramar Anna

♥Min Eden♥ sa...

Nämen stackars liten, jag vet hur du känner dig, I have been there...Det gällde inte tidningar då (tack o lov..)

När jag var liten hade jag fått en rosktunna av min mamma, man kunde även sitta på den. James Dean var avbildad på den. Jag har alltid älskat den.

Nåja den hade jag ställt på trappan med diverse saker i. Plötsligt var den försvunnen...Min kära man hade fört den till ekorosk, med allt annat skräp...oj då...va säger man...han trodde faktiskt att jag var på väg att slänga den.

Men nät det gäller tidningar...jag har ett helt skåp med trädgårds och inredningstidningar, som jag aldrig vill slänga....så jag kan inget annat än beklaga.

Kram Nina