VINTERNS GRÅA TONER

Lugnet har lagt sig i mitt sinne sedan senaste inlägget;)

Gubben och jag talar igen med varann

(läs: jag svarade "ja" när han frågade om jag ville ha en kopp kaffe..)

Nå...Nej!

Så illa har det nog inte varit heller! När jag riktigt vågade känna efter så märkte jag att det kanske inte var så illa i alla fall att bli av med alla tidningar på en gång sådär. Annars skulle jag nog bläddrat i dem i all oändlighet - och nu har jag ju tid att göra annat *fniss*...det tar ju inte så länge att bläddra genom tre tidningar liksom...



Tid till projekt har det ändå inte funnits...har varit å jobbets vägnar en sväng ut till Åbolands skärgård i ett par dagar.





Jag hade planerat ta naturbilder i vinterns gråa toner, men det blev märkliga bilder i mycket suddiga toner istället för det stormade riktigt rejält. Det var så gott som omöjligt att hålla kameran stadigt...Häftigt, men ganska skönt om man är rätt klädd!



Här har vinden redan lugnat ner sig...så bilderna blir lite skarpare...
Det är något väldigt naket och övergivet över en vintertyst småbåtshamn. Har varit här flere gånger på sommaren och då ser man inget annat än en massa båtar och bruna ben och hundar och kylkassar och flytvästar. Och det är ljud; prat, musik, skrik, skratt, hundskall, motorljud.


Här var det nu alldeles tyst. Och detta lilla röda formligen lyste i allt det gråa...


Om fem ynka månader...tänk er hur här ser ut då!

Midsommar...


Nu var det bara så tyst att man nästan kan ta i det!


Men att vi går mot våren...och sommaren hörde jag i morse!

*Titityy-titityy-titityy*

hördes det ur trädgårdens buskage...


Och jag blir bara lika lycklig varje år när de första titity-erna hörs...


Lycklig, och glad och rörd faktiskt blev jag när jag märkte att jag fått en utmärkelse! Eller två.

Lite hur man vill räkna;) *fniss*


Jag har fått den(dem) av underbara, underhållande tidsmästarinnan.

Hennes blogg var faktiskt bland de allra första jag hittade när jag slant in hit i bloggvärlden:)


Tycker ni att mina bilder är för vintriga och bara får er att längta bort...till värme och sol, besök henne! Där finns både värme och sol på alla möjliga sätt och vis!!! Inte bara i inläggen från varmare trakter utan i alla inlägg!


Tack söta du:)







Som ni redan vet, får jag ångest när jag skall välja ut några som jag skall skicka den (dem) vidare till...Det finns en sån uppsjö av underbara bloggar därute i rymden och jag vill att ni alla skall få utmärkelseregn över er!!!


För ett drygt halvår sedan visste jag ingenting om denna värld, hur otroligt givande det kan vara att läsa om era tankar och funderingar, om era projekt och drömmar.

Och se alla underbart vackra bilder.


Jag vill verkligen att alla ni som tittar in här hos mig

JUST NU

tar dessa utmärkelser till sig, för det är faktiskt just till

DIG

jag vill sända den!


Alla ni, som jag besöker och som jag vet om därute i rymden, ni är värda detta och mycket, mycket mer...
Kram
M.

4 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Fina bilder!
Grattis till dina utmärkelser, man blir lika glad varenda gång man får det av någon.
Kram Anna

Anonym sa...

Härliga bilder....vatten vatten....så vackert. Visst längtar man till vår och sommar nu.

Ha en fin dag fylld med vad du vill

kramelikram @nette

Home No.1 sa...

Grattis Och tack!
Kram Annica.

Anonym sa...

Tsck min vän jag tar tacksamt emot dessa utmärkelser.
Ha en skön kväll

kramelikram @nette