UTMANING SOM HETER DUGA;)

Jag har blivit utmanad av @nette med den mysiga bloggen

Lilla Blå
Tassa in hos henne om ni har vägarna förbi!!!

Så här gör man...Man ska lista:8 favoritprogram.



1. Nyheterna
(åjo! jag är just så "tråkig")

2. Familjen Sommer
(älskar danska serier och filmer, inte bara inredning...)

3. Livet i Fagervik
(för att den är så rar!)


4.Strömsö
(för stämningen och maten)
...
*prassel,prassel*... måste kolla i gamla tidningar vad programmen heter - har lite koll på NÄR de kommer men vad de heter...äh, jag hittar ingenting nu...nå iallafall


5. Ett "akutmottagningsprogram"
(som kommer jättesent då
jag egentligen är så trött i skallen,
att det mesta går förbi...)

6. Natur- och trädgårdsprogram i största allmänhet

7. Vissa deckare
(det varierar så jag kan inte riktigt namnge någon...)

8.Och sist men faktiskt inte minst
vissa aktualitetsprogram

Sen gäller det att komma ihåg 8 saker man gjorde igår:



1. Blev lite primitiv mot min ytterdörr...
(läs mera i föregående inlägg)

2. Jobbade flitigt och köpte de sista
julklapparna på lunchen!!!!!
(tjoho! *dansar runt*)

3. Rörde ihop en märklig lasagne på
diverse rester som fanns i kylskåpet
(inget för finsmakare, men helt ok...)

4.Bytte el-bolag
(äntligen!)

5. Beställde bilservice
(min bil påpekar med tysk korrekthet och inte alldeles finkänsligt:
Service jetzt!!!
...har faktiskt gjort så en tid nu...*suck*)


6. Såg på de sena nyheterna
(gääääsp)

7. Somnade nästan framför TV:n
(GÄÄÄÄÄÄSP)


8.Hasade mig i säng och somnade som en hundvalp
(zzzzzzzzzzzzzz...)



Sen gäller det att komma på 8 saker man ser fram emot:

1. Naturligtvis julen och ledigheten

2.Fågelsång faktiskt
(den där som man hör i mars...)

3. Att få ta itu med att fixa upp vår lilla toa...

4. Att äldre sonen skall komma på låååång julpermission från armén
(mer än två dagar...)

5. Att få hem gubben från sjukhuset - såklart;)

6. Att det skall bli vinter, snö och skidspår

7. Om man ser lite längre, en lång
sommarsemester som jag tänker unna mig nästa sommar!!!
(har inte meddelat chefen än, men allt i sinom tid:))

8. Att precis när jag är klar här krypa upp i
min fåtölj med en bra bok, och bara njuta av ett tyst hus!



Och sen 8 favoritrestauranger....

Det här är enkelt:



Jag går så sällan ut och äter på restaurang så det blir nog
"krogen" här hemma :)

Jag har en skylt:
DINNER CHOICES:
1. TAKE IT
2. LEAVE IT

Nu skall jag då skicka utmaningen vidare till 8 utvalda...men jag tänker faktiskt vänta med det,
jag tror att det är så bråttom i alla stugor - och den här utmaningen var faktiskt lite knepig;) - det du Anette! *fniss*

Men jag blir jätteglad om någon av er som besöker mig vill anta utmaningen!!!
Annars får ni den på posten sen efter helgerna:D...
Tisdagskram. M.

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha..vad kul att du antog min krångliga utmaning. Intressant läsning om dig. Hoppas verkligen att din kväll blev så skön som du ville ha den.
Vi hörs igen

Kramar @nette

Home No.1 sa...

Vad glad jag blev när jag kom hem sent nu i kväll och såg att du hade gjort ett inlägg de är alltid lika bra och kul att läsa att det är fler som glor på nyheterna och är tråkig*ler*Nu ska jag bara äta upp köttbullemackan och sen krypa i kojen...Go natt!

annashusidingtuna sa...

Vad kul att du antog utmaningen!
Det var jag som utmanade anette från början!
Kram Anna

Änglahem sa...

Hejsan Maggie,

Det var spännande läsning så här i slutet av kvällen.*tihi*

Jag har något inne hos mig till dig!

Kram, Ulrika