MÅLNINGSPROJEKT...

Jo, jag vet att jag igår skrev att jag skulle lägga penslarna på hyllan för en tid, men då menade jag ju bara de stora penslarna...de små penslarna var det ju inte alls tal om!
Så igår grävde jag fram de små penslarna och satte igång.

Jag hade ju vid något skede gått och lovat lillungen en bild av Tintin till hans rum. Först hade jag tänkt måla bilden direkt på väggen, men sen ändrade jag mig:) ...det fick bli en tavla istället!


Här är resultatet av mitt kludd...ingen Rembrandt precis, hehe, men det är så otroligt roligt att måla sånt här emellanåt. Har aldrig tidigare målat en tavla i "seriefigurssteknik"...Skojigt! Kanske storebror också vill ha en tavla??? ;)

Ha nu en skön fredag alla!
Ikväll blir det glöggfest för hela slanten, och morgon skall jag och ungarna åka iväg till den nyopererade gubben och underhålla honom:D...
Kram M.

2 kommentarer:

S o F sa...

Tycker resultatet var.... Strålande!

Varma hälsningar från en som knappt kan rita en streckgubbe.

Trevlig Helg!

Home No.1 sa...

Hej har inte varit här på ett tag(och ingen annanstans heller) har haft fullt upp..men så fin Tintin blev, kanonsnygg!!!
Och vad roligt med alla inlägg hahahaa kråkslottets kryck och protes..hhihii...krya på er du och gubben!Adventskramar Annica.