TYST DET ÄR I HUSET...

...tyst i huset....

Inlägget borde egentligen se ut så här:---------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------för det är så jag låter, denna gång ;) Har åkt på en förkylning som gjort att jag tappat rösten! Skoj?Nej!!!

Skulle det inte vara för att jag är ensam hemma så skulle väl suckar av lättnad från familjen smyga sig omkring i rummen *fniss*. Och eftersom jobbet mitt består i att tala med människor dagarna i ända så är jag för tillfället inte till stor nytta där heller :(

Jag låter ungenfär som en liten musfröken när jag skall göra mig hörd...Detta är ett synnerligen onaturligt tillstånd för en präpelmaja som jag;). Tack och lov för bloggandet, säger jag bara. Jag har så många ord som jag måste bli av med...

Så sätt er bekvämt, detta kan bli ett lååångt inlägg, hehehe.

Det blir inte så mycket inredning denna gång - heller...

Jag har lagt penslarna och pytsarna på hyllan för en tid. Jag tror inte att det blir så mycket fixande nu innan jul...Men jag har nog dem nära till hands, så jag kan alltid gå och prata med dem lite ifall abstinensen sätter i...;)

Men ommöblering skall det bli hos oss! Av praktiska skäl denna gång. Här spelar inte estetiken nån större roll...

Det är nämligen så att gubben min är av den åsikten att december är en så lugn månad (varifrån har han fått det????????) så han har valt att lägga sig på operationsbordet idag!

Som den emellanåt lite överenergiska karl han är, så har han gjort slut på sina knän redan nu! Och skall få nya. Det säger något om hans effektivitet när han till en början tyckte att de kunde operera båda knäna på en gång!!!

- Jaha...är du helt säker på det då? frågade jag sådär lite tvekande.

Han tittar på mig som om han tänkte: skall hon ha åsikter om det här också???
- Jo, jo, så är det undan sen, och sjukledigheten blir ju hälften så kort på det sättet. Och läkarna säger att man bra kan göra så. Man sitter bara i rullstol en tid istället för att halta omkring på kryckor som man gör om man tar ett knä i gången. Läkarna vet väl vad de gör! De skulle knappast säga så om det inte skulle vara ett bra alternativ...präpelpräpelpräpel...

- Jaha...visst...men blir inte tiden lite lång för dig då? Och lite obekvämt också, undrar jag med ett litet sött leende lekande i mungipan

- ?????, va, menar du? Läkarna vet nog...

- Jo, älskling...visst! Men vet läkarna om att du bor i ett kråkslott? Kommer du hem i rullstol så kan du vara glad om du kommer så långt som till tamburen, för sen är det stopp! Med god tur kommer du in i köket, om du tar racerfart från ytterdörren så du klarar tröskeln....

De flesta av våra dörrar är bara 70 cm breda, och toadörrarna bara 60 cm. Huset är byggt långt innan innetoaletterna kom på modet så de är inklämda lite här och där i gamla skafferiutrymmen och så...

- Det kan bli vissa praktiska problem bara...avslutar jag min monolog och ler sockersött!

-Krrhmns...mumlade han i skägget och gick för att ringa läkaren.

Så nu blir det då bara ena knäet som skall bli nytt. Dom får väl dra långsticka vilket som...;)

Lillungen var lite orolig för att far skall komma att se ut som en robot , men så illa är det nog inte, men pipa och tjuta lär det göra i alla säkerhetskontroller i framtiden...
Så jag tänkte byta inriktning på bloggen och ändra namnet till Kråkslottets Kryck och Protes.
Ikväll kommer sonen - HanSomMarschade73kmIGårOchHarNuFörtjänatDenGrönaBaretten - hem så det blir lite att plåstra om honom också. Bra jobbat grabben! Jag är så himla glad för hans skull! Nu behöver jag inte bita naglar för hans skull mera...bara för gubbens skull. Men det är väl så att läkarna vet vad de gör...mera orolig är jag för om gubben verkligen vet vad han har framför sig? Ja...karlar!
Dags att gå och ta en klunk hostmedicin - den smakar så jä...gt så man blir nästan frisk bara för att slippa;) och så är det bara att vänta att gubben ringer. Kan ju inte vara där och nysa på honom, så jag får snällt vänta här hemma...
Ha en skön dag alla! Stor kram! M.