MIDNATT RÅDER...

På darrande ben och med spirande energi har vi kravlat oss ur sänghalmen:).
Magsjuka några dagar innan jul är inget jag rekommenderar precis, men aldrig har jag längtat så efter julmat, julmatsdoft, julmatsutseende, julmatskänslan, julmatskonsistens. Allt! Jag blir lyrisk av blotta tanken!
Faktum är att julmaten hos oss fortfarande är i tankestadiet, men NU skall det bli stök i köket med sällan skådad frenesi! Så det lär bli midnatt och lite till innan jag är klar. Men vad gör det?
Natten är ju lång...jag menar det ÄR ju inte så mycket annat än natt på våra breddgrader *fniss*

Som jag kanske påpekat tidigare vid något skede, så hör jag ju till de verkligt tidigar julklappsshopparna. I November går jag och kring och pöser av präktighet över att jag minsann redan har ALLT mitt under kontroll...Så myser jag sedan i ljusets sken och hittar på rim och ramsor medan jag packar in julklappar. I mina tankar alltså, tyvärr. Jag är alltid, varenda år ute i sista minuten med packandet...Så här långt har jag kommit nu, men som sagt natten är evig (hoppas jag....snälla, säg att den är det!) .

Men maten och klapparna får vänta ännu en stund. Nu vill jag önska alla
FANTASTISKA, VÄRMHJÄRTADE, UNDERBARA, ROLIGA, DUKTIGA, LJUVLIGA
♥BLOGGVÄNNER♥
EN RIKTIGT SKÖN, FRIDFULL OCH GLAD JUL
Jag är så glad att ni finns!!!

Så en liten titt på vad jag hann fixa innan..ja, jag tänker inte gå in på detaljer här...Lite kryddad julsnaps till oss och en cocosfett-havre-solrosfrötårta till de små fåglarna...
Det övriga ligger och väntar i ingrediensstadie i köket - bäst att jag kilar ner dit nu...

Jag vågar inte ens titta in till nån av er, för då är jag fast - för en timme, två...jag har så mycket att ta igen!!!

Gubben hälsar förresten till er alla - han haltar omkring här och jag tycker mig höra en liten oro i rösten när han sådäriförbifarten undrar hur länge jag skall sitta här och knacka???

Vi hörs, tjohooo-----jag är nere i köket redan--------

Varmaste julkramen till er alla! M.








4 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej Maggie=)
Ha det så jätteskönt God Jul-kram till dig !!! Annica.

S o F sa...

Tittar in och önskar dig en riktigt fin och God Jul!

Varma Julhälsningar!

Unknown sa...

Hej Maggie!!

Vill önska dig och din familj en riktigt härlig och vacker GOD JUL så här på julafton.

Stor julkram
Malin :)

Jojo sa...

God jul och vad skönt att höra att ni är på benen!

Njut i kvadrat!
Kram Jojo