SAMMA HIMMEL


 Brrrr, så kallt det plötsligt blev! 
Har fått rota fram både ylletröjor och sjalar för att 
det skall vara behagligt att sitta här ute på balkongen och skriva. 

Vi hade urnenedläggningen i går och på kvällen satt jag och valde
ut en vers till dödsannonsen. Finns så många vackra! 
Man behöver inte ens ha mist någon nära för att sitta där och snyfta. 

Idag har jag varit till järnhandeln och införskaffat (förhoppningsvis) de
där sista grejerna till det nya lilla "annexet" som byggt där i samband med stugan. 
Sådant som målning och handtag 
och lampor och...

Köpte faktiskt också en plastlåda med lock dit mitt
"riktiga arbete" skall få plats. Dvs allt det jag behöver för att kunna jobba
distans från stugan en längre tid. Skönt att ha allt i en låda,
som man sedan kan stuva undan till veckoslutet och så. 
Min semester tar alltså slut i dag så jag märker att tankarna går redan
lite i jobb-banor. Sade just åt gubben att jag nog gärna haft en vecka semester till,
mycket av min semester har ju ändå varit att fixa allt praktiskt efter ett dödsfall. 
Finns mycket att ta tag i, även om mycket går att sköta digitalt. 

I morgon åker jag till stugan på obestämd tid. 
Sommaren får avgöra när det är dags att komma hem.
En hisnande tanke. 





Inga kommentarer: