EN ENKEL TILLVARO


Sista semesterveckan har inletts och håller på och inreder vår lilla tilläggsbyggnad som skall hysa
ett par (gäst)sängar men framför allt mitt kommande hemmakontor! 
Kommer att bli lagom klart tills jag skall logga in mig på jobbet nästa måndag. 

Hinner nu inte bli helt färdigt, men så det fungerar. 
Känns nästan lite märkligt; det där som jag drömde
om redan då lillungen var i lågstadiet blir verklighet. Att jag verkligen
kan bosätta mig härute på udden hela sommaren om jag så vill. 
Inget som binder mig till någon annan plats. 

Att få leva enkel-liv är underbart, tycker jag. 

Gubben har efter många om och men pensionerat sig på riktigt och
avslutar sin företagarkarriär i och med denna sommar. Vissa uppdrag kommer han att ha kvar, 
men inget som kräver att han har ett lager, så på det sättet är han också lika
fri att välja plats var han är på som jag. 
Det är en alldeles ny insikt. Vi har tid. Ganska ljuvligt! 

Nu skall jag ta och tugga i mig lite jordgubbar, sätta mig och läsa en 
bok, slänga upp fötterna på en annan stol och invänta sommarregnet
som utlovats. Det är välkommet. 





Inga kommentarer: