EFTER ÅSKAN


 Det kom ett litet åskväder i går kväll som svepte över viken. 
Inget dramatiskt i sig, snygga moln, horisontella blixtar och mjukt buller. 
Men precis då åskan dragit vidare skedde ett ljusfenomen som jag 
faktiskt inte kan minnas att jag upplevt tidigare. 
Hela tillvaron blev totalt gul. 

Klockan, då bilden togs, var lite över nio på kvällen, så det är inte solnedgång.
På något vis lyckades solen bara lysa genom molnen så allt bara blev gult. 

Det hade precis regnat innan och det ångade från bergen och 
det blev ett väldigt drömskt landskap av det där vanliga jag glor på 
varje dag. Ljusfenomenet gick över rätt snabbt. 

Fast jag inte är någon stor vän av gult, så är det ändå ganska
häftigt när hela världen bli gul för en stund. 


2 kommentarer:

Disa E sa...

Det liknar sandstorms-sken, som brukar bli gult.
Är inte heller så mycket för gult, men precis som dig tycker jag det är lite läckert ändå.
Ha en fin ny vecka./Disa

Maggi sa...

Precis! Lade upp bilden på Facebook, och där var det också en som kommenterade med samma, att det var som sandstorm.
Ha en bra vecka du med! /Maggi