DET LILLA ENKLA


Äntligen på stugan! Och äntligen lite varmare så man har kunnat både grilla och äta ute. 
Inleda sommarsäsongen så där på riktigt. 

Jag är ju en vän av det lilla enkla, men jag tror att många andra också i sommar kommer
att upptäcka att det finns något oerhört skönt och avslappnat i det enkla. 
Coronavåren ser ut att bli en coronasommar. Många blir påtvingade en hemester 
och blir tvungna att dra ner på mängden tilltänkta upplevelser. 

Men människan är en varelse som klarar sig. Skulle vi inte gjort det hade vi gått under för hundratusentals år sedan. Kanske till och med tidigare. Människan är seg. 
En coronavår och en eventuell coronasommar är ändå som att snubbla på 
ett barr om man ser på det i ett lite längre perspektiv. 

Nåväl, ingen vet ju hur detta kommer att sluta. Men att många behöver plocka
fram det lilla enkla i sina sommar planer, det är helt klart. 

Jag hade redan i fjol tanken på att byta ut min cykel till en med fotbroms istället för
enbart handbroms. Liksom en lite tantmodell - ja tack! 
Nå, ifjol hann jag inte få det fixat och nu när jag tänkte att jag skulle få det gjort
så visade dis att det var synnerligen glest med cyklar i lager (som inte kostade tusen-
tals euro, vill säga) för "alla" vill nu cykla. Både jobbresor för att
undvika att åka kollektivt pga coronan, men också för att både
friluftsliv i stort men även cykling specifikt har fått ett riktigt uppsving! 

Det finns alltid vinnare, också i lägen då många kanske känner att 
det bara talas om förlorare. Inget är någonsin svartvitt. 

Bra att minnas då så mycket är annorlunda denna vår och sommar. 
Bra också att minnas allt det enkla som är så fint och 
som förtjänar att komma i finrummet då så mycket exklusivt kanske
får lov att backa ett tag. 

Det lilla enkla är det nya fina! 







Inga kommentarer: