MORSDAG




Sedan jag blev mor för första gången har jag nog 
nästan alla morsdagar helst av allt firat den genom att
få skrota omkring i trädgården. 

Den här tiden på året är ju bara så fin! 

Man har en hel sommar framför sig och innan ogräsens invasion
tar fart känns det som om alla möjligheter till vad som helst 
finns att förverkliga i trädgården. Det är underbart att jobba på
därute. Det är ljust till långt på kvällen, ingen mygg, inga knott.
Det är svalt och fräscht och har man bara flyttat blicken en stund bort från 
något växande tycker man sig se hur det vuxit då man ingen fäster blicken vid det. 

Det är magiskt så här års! 

Hemskt oromantiskt, men min familj vet redan att jag helst
skaffar min morsdagsblomma själv. Jo, jag är lite småpetig, jag vet.
Men i ärlighetens namn tror jag mina grabbar och gubbe i hemlighet
är tacksam över vårt arrangemang! De behöver inte våndas över
vad jag måntro skulle vilja ha som morsdagsblomma.
Och jag kan med gott samvete botanisera bland allt härligt i
plantskolorna just nu. 

Mitt tema för uteplatsen och sommarblommorna varierar 
ju ofta från år till år, och jag har den största förståelse på
att karlarna mina inte fullt ut hänger med...

...så ja, jag väljer min morsdagsblomma själv. 

Den här gången vet jag bara inte om jag valde blomman för 
blommans skull eller för den galet vackra mossiga krukan...? 

Hoppas ni alla hade en skön söndag. 
Hur ni än firade den! 

*

Ps. I morgon skall det bli bara ett par grader varmt (kallt) 
och till och med en liten risk för snöslask! 



Inga kommentarer: