DET VACKRASTE


Sedan den dagen jag första gången såg en fritillaria, eller kungsängslilja, har det varit
en av mina absoluta favoriter i trädgården. 
Jag har haft dem i alla mina trädgårdar, men först här har den verkligen gillat läget. 

Tyvärr har jag faktiskt i och med den nya planen av trädgården, eller en del av den, 
blivit tvungen at böka om i området där fritillarian huserar och dessvärre lyckades 
jag inte rädda riktigt alla lökarna, så det blev en bukett fritillarior i bukett istället. 

Det har jag inget emot! Faktum är att mer hinner jag just nu njuta av de där
fantastiskt vackra klockorna som en bukett vid mitt arbetsbord än
där de står ute i trädgården. Största delen av tiden är jag ju ändå
 på jobb även om jag numera jobbar hemifrån till hundra procent. 

Men idag har jag jobbat ute nästan hela dagen! 
Planer till pappers har blivit verklighet och det känns gött i en slapp
vinterkropp efter allt bökande och grävande! 

I morgon fortsätter jag! 

Nu blir det faktiskt musikals för hela slanten! 


Under temat: The show must go on, sänds nu varje fredag 
(uppe på Youtube i 48 timmar) 
en Andrew Lloyd Webber musikal. 

Skall bara plocka fram chipsen och tända ljusen! 

Det gäller att njuta av allt det vackra som dämpar allt det dystra som 
detta jädrans coronaspöket vill föra med sig.



Inga kommentarer: