DEN FAGRA MIDSOMMAREN...




Ja, haha...hur fager den nu sen varit i år - någonstans i landet - kan man undra. 
Vecka efter vecka har vi alla kunnat njuta av underbara varma - för att inte säga heta - 
dagar med nästan ständigt solsken hela tiden. 
Sommarhetta-älskarna har suckat av hänförelse, andra har redan lite börjat sakna regn
för att lindra den otroliga torkan. 
Nu har vi fått lite regn. Midsommareldarna kunde tändas så just den biten fixade moder natur.
Att hon sedan lite tog i och skapade alla tiders midsommarstorm också, det var ju kanske
ja..att ta i. Många hade kunnat vara utan den, kan jag tro? 

För egen del blev det (igen) en midsommar i stan, då båda sönerna med kompisar
invaderade stugan där vid havet. 



Den här bilden tog jag då jag var där senast. Underbara spegelblanka sommarmorgnar var det då.
Nu har sommarstormen brakat loss med full styrka, och bleke kan man nog glömma
oberoende var man firar sin midsommar i år i den här hörnan av världen.

Regn, storm och cirka 12 grader.
Det är midsommaren 2018 det.

Så på det sättet har texten ingen som helst koppling till bilderna i inlägget.
Helt fake news med andra ord...;)





Men midsommar har det varit. Jag har matat de (närvarande) mina till en sådan
matkoma att det kanske tar ett tag innan de känner ett behov att tassa till kylskåpet. 

Eftersom jag samtidigt i helgen hade ett litet uppdrag att fota matbilder till ett 
framtida projekt tyckte jag mig bestämt höra små förhoppningar viskas om att jag 
förhoppningsvis skulle få fler mat-foto-uppdrag. 

För det finns ju alltid någon frivillig som "måste offra sig" att 
efteråt käka upp maten som man fotograferat. 

Ja, ja...




Hur som helst.

I slott eller koja, i storm eller stiltje, i sol eller regn.

Ha alla en skön midsommar! 








Inga kommentarer: