LEKA LAVA...


...är vad Aida roar sig med.
Leken går ut på att man lägger sig först högst upp på soffans dynor, inklusive ryggstödet
och sedan bara släpper sig alldeles slapp och slö och se hur långt man rinner ner
innan man "stelnar" och i vilken position.
Lite som att leka "spegeln" fast för sig själv. Mycket sympatiskt syssla.
Undrar om inte jag skall testa på det själv också?

Eller vad skall man hitta på en onsdagskväll när man tröttnat på att 
vara uppkopplad på nätet för där är bara än den ena, än den andra 
galna nyheten om den där galningen Trump.

Och så har vi väl några helt inhemska galenpannor också för den 
nationella jämnlikhetens skull. 

Näh....jag tror jag gör som Aida och leker lava.

Lika bra det som annat. Åtminstone skadas ingen annan av denna lek...







3 kommentarer:

Mamabear sa...

Oooh, härlig lava-feeling på soffan efter Pilates <3

Mira sa...

Nu har jag suttit en lång stund och njutit av dina milda, fina bilder och underfundiga texter. Tack för det. Jag följer med ett tag, tror jag.

Maggi sa...

Välkommen! Alltid härligt med någon som kommer på besök :)!