GE SIG IVÄG...


...och har en fast punkt.
Skall vara i Odense på onsdag. Och det var det. Resten är bara underbart dra dit näsan
pekar och det känns skoj att ratta bilen. 

Åker i väg med lite camping-mentalitet faktisk. Tycker ju om att campa
och försöker nog en gång i sommaren i alla fall komma iväg på något som gör att jag får
plocka fram mitt spritkök och koka i alla fall en pasta och en fisksoppa på den. 
Sova i bilen, vakna och koka kaffe. 

Jo, jag gillar det! Lite absurt, jag vet, men jag gillar det ändå. 
Nog en kvarleva från tiden då jag vandrade mer. Någon ultimat frihetskänsla på nåt tvistigt vis.
Jag vet inte. 

Jag har inte bokat någon returbiljett heller. Det känns också skönt. 
Jag kommer tillbaka när jag är redo för det. 
(I verkligheten vet jag ju att jag behöver vara hemma igen i slutet av augusti, men
så där i teorin och framför allt i känslan är returen öppen).

Så jag har suttit och skissat lite på vad man kunde besöka.
Även om jag skrivit resplan på mitt papper så är det verkligen just en skiss.
Det kan ju hända att jag inte besöker Aarhus alls. Men om jag gör det så 
vill jag gärna se Den gamle by. Lite så. Skissa.


Även om det här blir en campa-med-bil resa och utrymme finns så sitter det i att 
dra ner på vad man släpar med. Hade kvar lite tvål-flingor från en vandring något tag.
En mini-tandkräm. Handdukar som tar liten plats och torkar lätt. Och allt det i en 
kass som tål väta och är lätt att greppa med när man går för att ta sig ett morgondopp, 
eller till duschen på en camping. 

Jag kallar det mitt badrum. Simply så. 

Det sitter tydligen lite i ryggmärgen det där sättet att packa smart. 

*

Aj jo, om någon har tips på fina ställen att besöka i Danmark så tipsa!
Man vet aldrig om jag har vägarna förbi. 



Inga kommentarer: