FÅNGA FLYENDE SOLSTRÅLAR...


...har jag, och katten sysslat med ett par dagar nu.
Katten dock betydligt mer energiskt än jag.
Redan på fredagen då jag och lillungen satte oss i bilen
för en liten utfärd till städerna här omkring, så kände jag att det var någon 
liten förkylning på gång i kroppen. Man vet när det kommer.
Men till all tur blev det inte mer än att vara lite off i ett par dagar. Har ju
hört skräckhistorier om årets influensa, och DET skulle jag inte vare sig ha
lust eller tid med.

Nu söndagskväll känns det redan bättre.

Hade tänkt hinna med en hel del detta veckoslut, men när det nu inte riktigt blev 
som tänkt så får jag väl ta igen det med råge de närmaste dagarna istället.
Får helt enkelt springa lite ifatt och försöka 
fånga de där flyende solstrålarna. 

I mina hängiga stunder funderar jag  på bloggens fortsatta varande.
Eller inriktning, eller ens existens.

Vad skall jag skriva om?
Borde jag ha mer fokus på något specifikt?
Ändra om, göra nytt, tänka till?
Har bloggen nu bara helt enkelt levt sitt liv länge nog?
Så som den är nu? 
Eller över huvud taget? 

Lite små sådana funderingar har jag.

Och katten, ja den har krupit ihop i sin korgstol 
och funderar föga på något alls.

Jag tror jag skall följa hennes exempel och göra precis likadant! 








2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Låter som en skön helg! Underbar bild på din söta kisse också...
Ja visst har man ofta tankar om sin blogg, jag vet! Man tycker att man skrivit om allt, visat allt osv men så är det nog för alla bloggare. Jag gillar ALLT på din blogg, både bilder o text så fortsätt i den stilen :)
Ha en fin måndag!
Kram från Titti

Tina sa...

Du skriver så fint, fortsätt gärna att fylla min dag med sol. Kram, Tina