LITE LÅNAT...

...av sonen.
(vid Matterhorn)

Eftersom mina egna fantastiskt intressanta resor för tillfället kan begränsas till bilresor mellan hemmet och jobbet, så tänkte jag bjuda på en lånad bild.

Sonen, som stack iväg på interrail/cykel-semester för en tid sedan har landat på finsk mark igen.
Denna gång valde han att resa ensam, vilket kanske är något överraskande, eftersom han är kanske den mest sociala varelse som finns. Han har liksom inte riktigt ärvt min ensamvarg-gen som jag talade om i förra inlägget...Eller kanske ändå lite?

Han började med ett besök i Lockstedter lager i Tyskland där hans farmorsfar i tidernas begynnelse fick sin jägarutbildning. Mer om Lockstedter lager kan du läsa här.
(på finska)

Om jägarrörelsen, om Finlands historia för snart hundra år sedan och vad som ledde till att just denna farmorsfar i smyg skidade över havet en svart vinternatt för att få sin 
militärutbildning i tysthet kan du läsa om här.
(på svenska)

Efter det var det Hamburg, Amsterdam, Luxenburg som stod i turen.
Vidare till Geneve och sedan mot Italien och så hem.

I morgon tänker jag bänka mig bekvämt i soffan och få en utförlig (okej, okej, en mamma-sencurerad....;)) version av resan. 

Inte för att det kommer att lindra min egen lust att ge mig iväg eller minska min oro i kroppen som skriker ut att resorna mellan jobb och hem kanske inte är helt tillräckliga att 
tillfredsställa en  reselängtan.

Hm...borde hitta på nåt!
Kanske.




Inga kommentarer: