GRÖNT, SVART OCH RÖTT...

...hör till mina favoritfärger förutom vitt och grått då :)

Och rosa.
Och blått.
Men definitivt inte gult.
Gult är fult i min värld, det är bara så.

Kanske därför också som jag tycker om att duka till kräftskiva.
Jag får laborera runt med de vackraste av färger.
Hemmet i sig är ju (surprisesurprise) rätt så vitt och grått,
och det är härligt att få slänga ut lite färgklickar här och där.



Kräftskiva är underbart! Jag älskar skaldjur och ostar och det här med att man sitter länge, länge och petar på med sina kräftor. Det är sommar, men redan kan man ana sig till ett årstidsbyte när kvällarna börjar skymma och det är plötsligt helt okej att tända ljus.
Kanske till och med en brasa...om kvällen skulle kännas lite kylig.


Med kräftskiva älskar jag också dofterna.
De alldeles egna matdofterna.
Som på julen, som till påsk, som till midsommar.

Kräftor doftar, sensommar, hav, skolstart, nyskördat..
Syrligt, fräscht och moget på samma gång.




Lillungen har en vecka ledigt ännu innan skolan börjar - då är vi tillbaka till vardagen igen.
Och det är onekligen riktigt, riktigt skönt!
Jag börjar se en liten tendens till tristess i den unge mannen. 
Sommaren har gjort sitt.
Som sommaren ska!

Inte för att vi riktigt skulle vara redo för hösten än, men vardagen känns välkommen!



Och vardagen kan man ju alltid piffa upp lite med en kräftskiva i kanske det bästa av sällskap!

Så här på söndagskväll brukar min ena hjärnhalva gå på autopilot och planera veckan som kommer.
Finns en hel del att fixa innan skolstart.
Bland annat måste diverse skolrelaterade saker införskaffas.
Ny penal bland annat. Och innehållet...
Det efter att familjens hund valde att tugga i sig både penal och innehåll här i veckan.
Det ena dagen.
En annan dag var det mitt stativfodral som fick sig.

Någon tycker tydligen inte att det är skoj att vardagen anlänt...
Separationsångest i en liten hund kan ha jobbiga och framför allt kostsamma följder...

Nån som vet ett bra knep att ta till?
Trodde tuggperioden skulle vara understökad redan, men nix...så att tips mottages!

Ha en skön vardagsvecka alla!


1 kommentar:

G:a Affären sa...

Oh, jag känner igen problemet att lämna hunden och åka till jobbet. Det gör ont i mig och hunden har genom åren lärt sig allt tidigare tecken på att jag ska iväg. Han hatar hårspray! Sedan kommer ljudet av bilnycklarna och hela vägen fram till grinden försöker han på alla sätt få mig att leka med bollen.
Mina hundar har haft fri tillgång till popcorn som de kan plocka och äta av. De ska de poppas utan fett i en maskin. Det här har fungerat bra, speciellt för min tidigare hund som var lite mer nervöst lagd.
När jag ser dina bilder blir jag verkligen sugen på kräftor, det är ju så gott!
Kramar
Cia