I VALBORGS SÄLLSKAP

Tänkte passa på att bjuda på en bildkavalkad
Valborg till ära. 

Lyssna på valfri manskör sjungande
"Längtan till landet"
(eller "Vintern rasat" som många känner den som)
Och ta dig genom bilderna nedan: 











Eller sjung själv: 

Vintern rasat ut bland våra fjällar
Drivans blommor smälta ned och dö
Himlen ler i vårens ljusa kvällar
Solen kysser liv i skog och sjö
Snart är sommarn här i purpurvågor
Guldbelagda, azurskiftande
Ligga ängarne i dagens lågor
Och i lunden dansa källorne
Snart är sommarn här i purpurvågor
Guldbelagda, azurskiftande
Ligga ängarne i dagens lågor
Och i lunden dansa källorne
Ja, jag kommer! Hälsen, glada vindar
Ut till landet, ut till fåglarne
Att jag älskar dem, till björk och lindar
Sjö och berg, jag vill dem återse
Se dem än som i min barndoms stunder
Följa bäckens dans till klarnad sjö
Trastens sång i furuskogens lunder
Vattenfågelns lek kring fjärd och ö
Se dem än som i min barndoms stunder
Följa bäckens dans till klarnad sjö
Trastens sång i furuskogens lunder
Vattenfågelns lek kring fjärd och ö

GLAD VALBORG! 


Inga kommentarer: