PÅSK I STAN - I ÅR IGEN

 


Det är minsann inte många påskar som jag, eller vi, inte åkt ut 
till stugan och öppnat upp för säsongen. 
Men inte åkte vi ifjol för att det var så kallt, och inte åker vi i år för att det är så kallt. 

Möjligen är det så att en börjar med åldern bli lite bekväm av sig? 
Kan det vara så? 
Att en råkall stugan utan vatten inte känns riktigt hemskt lockande.
I synnerhet som påsken ändå är en mathögtid för oss alla i familjen och att kocka
utan rinnande vatten och diska i havsvatten som skall värmas på spisen. 
Nja...inte denna gång. Tids nog hinner vi dit. 

*

Är ingen ivrig påsk-pyntare, för varje år blir det lite glesare med
vad jag plockar fram. Men min höna hon skall få komma fram varje år. 
I år fick hon lägga sig och ruva i jul(!)kransen som fortfarande är
hur fin som helst! Sällan jag nu ändå återanvänder julpynt till påsk.
Nu har det också skett. 


En annan sak som också händer (alldeles) för sällan är att jag plockar
fram mina vattenfärger. Ännu mer sällan får jag för mig att måla påskägg, 
men i år har jag till och med gjort det! 
Mina påskägg går ju i samma naturfärgsskala som det mesta i 
mitt liv, hahaha, MEN jag har lovat bjuda på gul (och lite orange och grön) 
 mat genom hela påskenhelgen. 

Få se vad jag skall komma på att röra ihop. 

Men nu gott folk därute i stugorna. 

Ha en riktigt skön påsk! 

💛


Inga kommentarer: