SUMMERA SOMMARDAGAR...


- 14.JULI.2019 - 











Under de några dagar som jag varit ledig har jag inte hunnit alls med allt jag planerat, 
och kanske bra så? 

På torsdagen var det meningen att jag skulle besöka Fiskars och se min kurskompis
fotoutställning innan jag susade vidare för ett annat möte, men eftersom det 
inte fanns en enda (!) ledig parkeringsplats i hela Fiskars så insåg jag att jag
får kurva den vägen en annan dag helt enkelt. 

På fredagen mötte jag upp med lillungen i Åbo för en gemensam lunch ute på
Runsala och så gick vi en sväng på Botaniska trädgården som ju ligger därute. 
Lite motvilligt hängde han kanske med på den turen, 
men jag sade att jag tror han kommer att gilla det ändå. 

När vi kommer tillbaka till bilen utbrister han: 
- Jag tycker det är så jobbigt när du skall ha rätt. Jag gillade faktiskt det här.
Även om jag först inte trodde...

*ler*

På kvällen var vi som sagt på teater och såg Stormskärs Maja. Den som sett filmen var ju att den
är relativt rörande och där satt jag ju och svalde och försökte försynt torka mig i ögonvrån.
Plötsligt känner jag hur grabben rör vid min arm och viskar; 
- Det är fint att du är så känslig, vi (han och hans bror) har fått det av dig. 

Ler mellan tårarna. 
Nu är det ju inte så att barnens far skulle vara okänslig
på något vis, men inte är han som vi, jag och grabbarna som så lätt blir rörda. 

Idag har jag sen inte gjort så mycket alls. Värmde morgonbastu åt mig. 
Kokade kaffe och läste. Läste och kokade mer kaffe. 

Så där som sommardagar skall vara. 

Inga kommentarer: