EN DAG PÅ STAN

- 24 JULI 2019 -







Det är sällan jag tar mig in till centrum av Helsingfors. Alldeles för sällan tänker jag då jag väl är där. 
Men nu hade jag en fotouppdrag där så jag hade ju faktiskt kameran med ändå, så jag lekte lite
turist bland alla andra turister. 

Salutorget är ju (ö)känt för sina aggressiva måsar som kommer och knycker allt
ätbart direkt från handen, så man försöker på alla sätt få bukt på det. 
Det finns nät över torgstånden, vajande silhuetter av rovfåglar och hade
inte någon riggat upp en uppstoppad berguv för att skrämma de arma måsarna. 

Kanske fungerar det? 

För jag fick i alla fall äta min glass ifred för måsar. 
Lite onödigt mycket turister var där dock som trängdes....heh.

*

#salutorget#helsingfors#hantverk#domkyrkan#benjihopp#allasseapool
#berguv#hemester



Inga kommentarer: