GRÅVÄDER...


I går.
Efter att suttit en massa timmar lite obekvämt framför datorn, så kändes det 
att en promenad skulle sitta fint! 

Morgonens fina snötäcke hade blivit till lite småtråkigt gråväder, så jag tänkte att
det kunde vara skoj att ha något "att se fram emot" på promenaden.

Packade några vedklabbar, lite kaffe i en termosmugg och lite tuggben åt hunden.
Ett fuskskinn rymdes med och en sittdyna knöt jag fast på ryggsäcken.
Jag avskyr att bli blöt och kall om rumpan. 




Efter en tur genom skogen kom vi till stranden och det kändes läge att tända en brasa.
Så lite det egentligen behövs för att en alldeles vanlig promenad 
blir lite mer.

Kaffet hade jag kunnat dricka hemma, men så mycket bättre smakade det
här vid elden på stranden.




Grått och vått är det i naturen.
Sjöfåglarna låg och tryckte i någon annan vik.
På höll flög svanarna förbi, men det var allt.

Där satt jag med hunden och kände mig lite barnsligt glad
över utfärdskänslan som direkt infann sig. 



Gråväder i mars på en strand är inte det vackraste man kan fånga på bild,
det måste man ju medge.

Men syrerikt och uppfriskande är det.
Och absolut värt att släpa med de där klabbarna.
Och dynan.


Inga kommentarer: