MÅNDAG...


Halv sju i morse plingade det till i min telefon och jag fick meddelande om 
att ett trädgårdsprojekt som jag skulle vara med om blivit uppskjutet med en vecka.


Men jag var ju redan vaken. På med kaffet. Ut med hunden.
Kolla nyheterna. Betala räkningar. Beställa bilservice.
Så måndag som det kan bli.
Trött. 

I ärlighetens namn var jag nöjd att dagens jobb blev uppskjutet. 
Hela veckoslutet hade jag suttit på skolbänken och lärt mig
en hel del nytt. Spännande och intressant! 

Kryper upp i korgstolen och skriver rent anteckningarna från kursen.
Lika bra att göra det på en gång innan den nya, inlärda kunskapen hinner avdunsta.

Vädret är så fint, känner att jag borde ta kameran och gå ut en sväng,
men det känns segt i kroppen. 
Lite huvudvärk, stelt i axlarna. Tankarna vill inte hållas ihop riktigt.
Leende skakar jag på huvudet - skall det vara så här jobbigt
att sitta på skolbänken igen? 

*

Men efter en timme kom febern.

Och jag som klarat mig hela vintern! 


Inga kommentarer: