WANNABE VÄXTHUS...


Söndag, och så fint väder om än vinden var kall.
Det krattades och plockades fram utemöbler och skurades desamma oc
ställdes undan sandningssandsäckarna och grävdes fram ur stallvindens
djupa gömslen krukor och spadar och grepar och korgar.




Det är än så kallt, så kallt så något att plantera eller så i dessa krukor, 
det kan man gladeligen glömma för en tid än.
Inte för att jag skall ha några stora odlingar i år - till det kommer jag att vara
alldeles för mycket på rörlig fot för. 
Men något smått? Som man kunde ordna automatiskt bevattning 
med mina BLUMAT bevattningsvakter. 
Jag är så nöjd med dem! 



Även om jag, som sagt försökt att inte samla på mig såååå många projekt att göra
vare sig hemma eller på stugan, så kan det hända att de gamla fönster som
mitt wannabe-växthus består av kanhända behöver en kärleksfull släng med skrapa och pensel.
Lite linolja och kitt? 

Kanske.


Det som, bara jag har lite bättre med tid skall få ett alldeles eget inlägg är
min kompost. Ja, prata sopor! Härligt!?!!! 

Jag har nu i ett drygt år komposterat allt bioavfall med Bokashi-metoden.
Och det finns ingen återgång till något annat för min del.

Jag har nu en massssssssa finaste, näringsrikaste,  mylla på kommande. 
Ahhh!!!

Men mer om det en annan dag. 
Nu skall jag kolla valresultatet och heja på mina vänner
som ställt upp i valet.
Heja, heja! 


Inga kommentarer: