STANS BÄSTA SOLIST...


När jag häromkvällen satte mig vid skrivbordet för att betala räkningar 
och andra tråkgöror som behövs göras nu och då, så
kom ett trastpar och satte sig på den gamla el-ledningen precis utanför mitt fönster
 och startade upp en vårkonsert som heter duga! 

Trastens sång är ju nog något så himla fint - varje vår - lika fint! 

Vaknade tidigt, tidigt i morse av samma solo. 
Klockan var inte mycket, och en del av mig, den som gillar natur och att fota
natur klämde väl till med ett käckt: 
-Upp och hoppa och ut i naturen. NU!!!

Sedan fanns där en betydligt röststarkare del av mig som 
barskt tillrättalade den här lite våryra delen av mig med:

- Aldrig i världen! Jag behöver först gå upp om ett par timmar! 

*

Och jag inser att jag har ett dilemma.
En person som gillar att fota natur men som avskyr tidiga morgnar.
Inte den bästa av kombon, om man säger så...

Men endera morgon skall jag stiga upp i ottan, nej, låååångt före ottan.
Jag skall! 

Men idag var inte den dagen! 


Inga kommentarer: