KASTA VINTERPÄLSEN...


Det blev lite överraskande några dagar ledigt över så jag packade hunden
i bilen och styrde till stugan för att väcka upp den från vinter-idet.

Det är en aningen kylig syssla att göra det, i synnerhet för Aida som tog ett litet 
ofrivilligt dopp bland isflaken. Jag hann faktiskt aldrig se att hon gick genom isen
innan hon var uppe igen. 

Stackaren, hon som inte gillar att simma ens på sommaren när vattnet är varmt! 




Inte är det speciellt varm i stugan heller. Trippla tröjor och ylleschal, utebyxor och yllesockor.
Vi brukar be vår snälla granne komma ett dygn innan och knäppa på elementen, 
men nu blev det så att jag bestämde mig i morse...
Och ja, nu är jag är.

Det blir nog varmt till natten. Tror jag. Hoppas jag.

Det är stor skillnad att komma på hösten och så här på våren.
Det är som om stugans stockar lagrat all vinterns kyla och vägrar släppa den
hur jag än värmer och eldar och håller på.





Men det är härligt att vara här igen.

Och en av oss har kastat vinterpälsen.
Med det utlyser jag stugsäsongen öppnad.



Inga kommentarer: