HORN I PANNAN...

Det är lyckligtvis så att jag i de flesta av situationer lyckas hålla mig lugn
på ett allmänt acceptabelt plan och blir rätt sällan så där
hyperventilerande och hispig överlag.

Men när teknik man behöver säckar ihop och ger upp - då åker mina horn i pannan fram! 
Jag vill att mina tekniska prylar skall vara som urdjur och bara hålla ut, prestera och 
vara...trogna. Sådär som djur är.
Bara att tex datorer inte funkar så.

De bara lägger sig ner och...dör.

*

Hade en föreläsning i dag som jag till all tur sparat materialet till 
på en minnepinne - innan tekniken dog. 
Men nu sitter en del bilder fortfarande fångade i den näst-intill-döda hårdskivan.
Jo, jag veeet att man skall flytta över viktiga grejer till externa hårdskivor.
Och jag gör det - när jag kommer ihåg...
Men alldeles tydligt inte ofta nog. 

Tack och lov fick jag låna en kompis bärbara för några dagar 
för att få vissa saker fixade som bara behövdes bli fixade.

Så ja...jag ogillar innerligt när teknik säckar ihop.
Så till den grad att jag får horn i pannan av dylikt.

Det klär mig betydligt mindre än vad horn gör på henne på bilden.
På det sättet skiljs vi åt.
Jag är inte speciellt vacker i horn. 
Lovar! 


Inga kommentarer: