TA TILL FLYKTEN...


Den här bilden är tagen i går när jag gick en sväng med hunden.
Och nej, den är inte svartvit, bilden.

Det var fint några dagar, fast då kröp kylan ner mot -25 så
hundpromenader i den kylan var inte att tänka på.
Nu är vi på plus igen, och tillvaron är onekligen lite...grå.


Jag gillar ju grått i och för sig, det märker jag senast när jag packar kappsäcken.
Vad skall med? När destinationen jag skall till har en temperatur mellan 0 och 20.
Lite som här nu då, men med graderingen på plus sidan.



Det är alltid härligt det där att börja packa, samla ihop vad man behöver, eller tror sig behöva.
Har blivit så mycket bättre på att skala ner. Numera tar jag aldrig med något som jag
inte skulle gå med hemma. Den kommer lika oanvänd hem igen.
Det är bara så.



Jag kommer att ha gott om plats i kappsäcken, så passar på och tar med 
den nästan tomma schampoo-flaskan och hudkrämen som också är på upphällningen.
Då behöver jag inte släpa på dem mer än ena vägen, kan slänga dem där.
Som reserv har jag gratisprover som man får ibland.

Det som jag däremot enkom för denna resa faktiskt köpt och 
tänker tipsa om är L'occitanes handkräm och framför allt 
hand-desin som inte luktar sjukhus utan härligt fräscht av citrus.
En favorit jag aldrig numera reser utan! 




Ett par dagar på kontoret, lite möten och så är det dags att dra.
Ta lite avstånd. Fly en smula.





Inga kommentarer: