ETT HUS BLIR TILL...





...ja, i en sällsynt sinnessvag stund kom jag på idén att baka ett pepparkakshus.

Jag är ju inte känd för mitt tålamod eller uthållighet, eller ens för personlig läggning 
åt det där småpyssliga. 
Men ett pepparkakshus skulle det bli i år. 

Någonstans vid det skedet när alla husdelar var ritade, degen utkavlad och gräddad
började jag tvivla...



...på vad jag gett mig in på.
Det är så många år sedan jag bakat och byggt ett pepparkakshus senast att jag gladeligen
nog glömt vilket schå det är med det.






Men där står det nu...
huset som blev till.

Skön helg!

7 kommentarer:

himmelstäppan på smultronbacken sa...

Men vilket hus du fått till! Jättefint!
Kram Åsa

Viola_T sa...

Enormt fint med stiliga detaljer. Grattis!

Maggi sa...

Tack :)

Maggi sa...

Tack :) Det var ett knåp...;)

Jii sa...

Vilket fint spetsslott!

Maggi sa...

Tack :)

G:a Affären sa...

Och det var här det fina pepparkakshuset blev till! Absolut, packa in det väl och spara till nästa år, du vet aldrig om lusten att baka infinner sig då. Och fönstren...!

Kramar
Cia