NU SÄNKER SIG LUGNET...


...över den lilla bit av världen som heter Tuvulls domäner.

Det är stilla och tyst, en julfrid har infunnit sig.
Vad är gjort är gjort - och det ogjorda...är fortfarande ogjort.
Och får så förbli.
Det är inte viktigt. Inte på riktigt.

Julen är bra på det sätt att den kanske lite tvingar oss till aktivitet
mitt i allt det mörka som midvinter ändå är för oss nordbor.
Aktiverar oss och får lite fart på oss.

Julen borde ändå inte bli den stressfaktor den kan bli för många.
Också har det varit så för mig. Innan.
Jag har försökt i år att trappa ner så mycket som möjligt.
Behålla det man njuter av och skippa resten.

Det har lyckats rätt så bra. Lite har jag att slipa på ännu.
Men känner att jag är på rätt väg.

Mindre av allt - också stress.
Mer av det som är viktigt. 
För just oss.

*

En riktigt skön, avslappnande och fridfull helg önskar jag er alla av hela mitt hjärta.

Njut av just det som är viktigt för Dig, och strunta i resten!

Kram,

Inga kommentarer: