HEMMA IGEN...




...det var ju meningen att stanna på stugan alla lediga dagar, men som det nu är ibland så blir det en liten  obalans i vad man vill och vad man borde.
Och om vädret där ute i skärgården är lite sisådär, så finns det alltid en risk att min vågskål tippar mer över åt det där man borde-hållet.

Hemma finns nämligen en hel del otvättade fönster, en hel del otvättad tvätt och en härlig samling "borde-fixas" som inte riktigt ger mig den där ron att vara på stugan.
Isynnerhet om vädret är lite sådär...

Så hem åkte vi, och har fått en hel del gjort faktiskt.


Men...det har blivit lite tid över till att lura i buskarna på fåglar.
Om ni nu undrar varför det dyker oroväckande mycket fågel- och naturbilder upp här på bloggen, så har det sin enkla förklaring i att jag håller på att samla material till en bok om naturen inpå våra husknutar...så, ja...det blir en hel del fotande av sådant just nu.
Och det får ni leva, och ta del, av...:)
Och det där med inredning som bloggen min kanske egentligen borde handla om så där ursprungligen...
...ja, det är liksom rätt stadigt statisk. Inget nytt, inga omändringar - riktigt dödtråkigt status quo.
Så kan det gå...att intressen falnar och andra vaknar.
Nu är det naturen som är i fokus.



Inte ens så mycket vända-in-och-ut-på-trädgården tror jag att det blir framöver.
(Om man inte räknar det att vi käkade upp en hel massa ogräs här i kväll till trädgårdssnack?
Nässelplättar är minst lika mycket primördelikatess som sparris. Tycker vi - som ändå älskar sparris!)

 Alltså, jo, inga stora omändringar eller så. Märkligt nog, men jag är rätt nöjd som det är...



...och inte kan man ju vara annat när pärlhyacinterna slår ut och alla träd bär mössöron, endel redan stora som lurviga haröron.

Och...så...finns...här...i....trädgården...ett...hav....av...liljekonvalj.
Något jag kan dö för lite grann!
Vänta bara det börjar blomma! Oh my, oh my, oh my!

(Och jo, jag skulle shoppa kläder i dag - men kom snopet tomhänt ut från butiken
...hittade inget jag ville ha. 
Så kan det också gå...fast det gjorde ju inte min tomma garderob gladare precis...:))


Lite är det på gångs ändå där i trädgården.
Såg att både sallat och rödloken börjat sticka fram.

Nu är det något på gångs!
Man kan känna det i luften.

Inga kommentarer: