SERIÖST...



...nu hinner jag inte riktigt med!

Det är lucia redan i morgon, vilket betyder att det Alldeles Strax Är Jul På Riktigt!

Nej, jag har inte hunnit ens så mycket som smaka på glögg än, så det får bli ett foto från...något år sedan...för att klämma in lite julstämning här på bloggen också :)

Lillungen är mer än skoltrött efter en hel del prov under de senaste veckorna - ännu borde han bara orka klämma till lite än.
Samma med hans mamma! Ja, jag då alltså...

Har under hösten studerat, lärt mig en hel del nytt som lite tangerar mitt jobb,  allt det vid sidan av mitt ordinarie, rätt så högtempo-jobb, och som om det inte vore nog så på kvällarna har jag fått hjälpa till en hel del med lillungens läxor och provläsning under hösten då högstadiets krav är av helt annan proportion än lågstadiets. Naturligtvis.
Och så skall det ju vara - jag hör till dem som heligt anser att ingen ny kunskap någonsin är bortkastad - även om man just då inte riktigt förstår varför eller till vad.


Till saken hör att min lillungen har dyskalkyli och dessutom snudd på dyslexi med ytterligare  problem med närminnet vilket tillsammans gör att rätt mycket stöd hemifrån behövs - så där lindrigt uttryckt. 

Ingen större brist på sysselsättning denna höst om man säger så...hehehe...

Ännu några krafttag innan jullovet sätter in och sedan....en riktigt välförtjänt vila!

...med glögg, pepparkakor, mys och hemlagad fudge (jo, förra satser(na) är uppätna *hosthost*) och det allra bästa - inte så rysligt mycket inplanerade aktiviteter.
Bara vara med människor man så bra kan bara vara med.
Love it!

Sällan har julen varit så oplanerat ofärdig som i år - och sällan så välkommen med sina extra dagar av ledighet och absoluta nonkrav.

Och det här är ju det mest intressanta i livet - att allting är på sitt sätt så lika och ändå så olika från år till år.

Och att vi kan välja att se de goda sidorna i allt som sker - om vi vill.


Inga kommentarer: