VARMT...

...har det varit idag, dåsigt varmt. Men om det finns något som värmer mitt hjärta riktigt extra mycket så är när något vackert också kommer till nytta!
Här skall ni se:
Ett, tu tre, på det fjärde ska de ske, på de femte gäller de, på de sjätte...
...SMÄLLER det!!! *plask*
Den ramsan drar jag och ungarna varenda gång vi skall kasta oss i inte alldeles varmt vatten...
Nu hoppas jag att vattnet i fågelbadet inte hade varmnat för mycket, det är skönt med lite svalka idag;)
Sedan gäller det att ordna, fixa och dona fjädrarna...och njuta en stund i solen innan rödstjärtpappaplikterna kallar...
Detta veckoslut har jag låtsats att jag inte har plikter över huvudtaget...men verkligheten lär hinna ifatt mig innan morgonen;)...
För att motivera mig själv i morgon när jag ser mina pappershögar får jag nog ta till:
Ett tu tre, på det fjärde.............and just DO it.
VAD får er att tro att jag längtar efter semester????
undrar M.

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej, det såg skönt ut det där...att bada alltså. Hoppas du mår bättre nu, inge kul att ha magsjuka! Inte heller är det värst kul att ha öroninflamamtion, NU första dagen på semester. Jag är bra på det där jag, att vara sjuk när jag är ledig.grrrrr....

Ha det gött!!