DET BLIR EN LÅÅÅÅNG KVÄLL...

Det finns två måsten innan det känns som sommar...
Ishockey VM och ja...Eurovision Song Contest
Snart kommer det att ramla in ett gäng unga vuxna (jag får inte kalla äldre sonen och hans kompisar tonåringar, eftersom de är Faktiskt Nästan Tjugo...;)) i vårt lilla vardagsrum. Ingen i gänget här skulle väl direkt stå på torget och säga att de är ESC-fans, och ÄNDÅ kan de inte låta bli;)...hihii...
Men det kommer att bli en lååång kväll...Har bullat upp med lite ohälsosamt och gott:) Lite morot och gurka har också krypit upp på faten, för att det skall se aaaningen bättre ut...
Märkligt annars, hur dagar som inte jag planerat något speciellt för ändå fylls med märkliga göromål. I morse vaknade jag och hade absolut inget "planerat"... Sen åkte jag till järnhandeln för att köpa spik - för att spika ihop mina örtlådor, hittade en grill på specialerbjudande. Som jag ju måste börja sätta ihop när jag kom hem, eftersom jag då jag på hemvägen från järnbutiken var till matbutiken och köpt lite gott att grilla, inspirerad av paketet som skulle bli en grill i min bil...
Jösses, nu börjar de ramla in här.....
Puss!
M

3 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Jo jag satt också o tittade. Hela familjen, till och med min 5 åring satt uppe. Det har blivit lite av en rolig fammiljetradition att ha denna ESC-kväll som uppesittarkväll.
Lite Besviken var man ju nog när man kröp i säng på natten. Inga länder har behov att smöra för Finland, konstigt...undrar just vad det beror på, och ju mer man tänker på det, så måste det bero på något positivt i slutändan. Vi måste ju vara ett land som är så neutralt som ett land kan vara. Eller hur? Inga hat-kärlek-vill-imponera poäng...det måste väl betyda något...Kan någon göra nå research på dethär ämnet?

I dag har vi V A R M T !!

♥Min Eden♥ sa...

..men rätt låt vann, det glömde jag säga :) Grattis Norge!

Home No.1 sa...

Hej M vi var på 40-års kalas , min svägerska fick en urna i rost från oss bara sååå snygg hade såklart velat haft den själv=)
Kram A.