(S)VÅRPYSSEL...


Brrr...vad kallt det är! Termometern har just och just orkat kravla sig över 15-strecket men så lägger man en kall vind till det så...Någon regnskur nu och då.



Satt ute i trädgården och pysslade, men det projekt jag hade tänkt börja med idag fick jag nog skjuta upp tills det blir varmare. Så jag flyttade in på verandan, inte för att där är så mycket varmare - men det blåser åtminstone inte;)

Men eftersom jag då släpat fram både järntråd och hönsnät och tänger och avbitare, så tänkte jag att nåt skall jag väl få ihopknåpat i alla fall...Järntråd och hönsnät var ett knepigare material att jobba med än jag tänkt mig. Det lydde mig inte alls! Grrr...

Väste några salvor mellan tänderna, som kanske inte är menade för Madonnor...och barn...


Järntråden jag köpt var på en liten rulle, vilket betyder att den lockar sig och hur jag än drar och bänder och vrider så får jag den inte riktigt rak. Tråden sprätar åt alla håll! Naglar och händer tar stryk... Och jag som skall på fest ikväll!!!

Jag ser ut som om jag tagit ihop med grannens katt, men i verkligheten har jag bara genomfört en brottningsmatch med en rulle hönsnät...


Jap...så det stora (eller lite större) projektet får vänta tills jag skaffat smidiga, skyddshanskar.


Idag blev det bara en liten...öh, en...ja, liksom...en sådan här...prototyp?

Idag har min beundran och högaktning för alla som gör vackra saker i luffarslöjd stigit till skyarna! Det var svårare än jag trodde...MEN JAG GER MIG INTE!!! :D

Nu skall jag förbereda mig för kvällen, undrar hur jag skall kunna skaka hand med folk utan att visa mina händer? Skall fundera ut något;)

Kram på er!

M.

7 kommentarer:

S o F sa...

Åh, va bra du är med kameran - underbara bilder. Tack!

Prototypen tycker jag ser bra ut men tydligen svårjobbade material.

Önskar dig en trevlig och kul kväll!

♥Min Eden♥ sa...

Jag tycker den blev fin iallafall!!!

Anette sa...

Hahaha...din stackare vad jag tycker synd om dina händer nu. Hoppas festen blev bra trots allt ont. Men vad söt korgen var. Jag tänkte också slöjda ihop nåt med hönsnät o ståltråd....får se vad det blir.
Vax duken blev jättefin .

Kramar @nette

Nicole sa...

Kanske du har samma projekt som mig i tankarna? Inspiration a la Strömsö?? Jag tänkte sätta mig ner med det så fort det blir lite tid över också, men jag kan ingenting om luffarslöjd, så egentligen borde jag låta bli... Din lilla prototyp blev i alla fall charmerande söt.
Å så mysigt ni har det på verandan, härliga bilder...
Hoppas att festen blev lyckad ;).

Home No.1 sa...

Hej M hur gick det med handskakningarna?
Kram A.

S o F sa...

Du är gullig du... Tack för kommentarer hos mig!

Hanna sa...

Så fina bilder!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com