LÄNGTANS BLÅ BLOMMOR

Även om jag fortfarande är lite mätt på blått sedan min Stora Blått-Förälskelse i början av 90-talet så kan jag inte motstå blåa blommor. De är bara så vackra!
När vi flyttade in här för....8 år sedan grävde jag ner några lökar...
Nu har jag, om inte ett hav, så ett lite skillaträsk i allafall:)

För många, många år sedan, när min stora pojke var en liten pojke. Sisådär en fyra...

Vi hade precis byggt ett nytt hus åt oss och det var den första våren i nya huset. (JAAAA, Finland fick mål!!!!ishockey) öh, var blev jag...Jo, trädgården bestod av jordhögar, byggbråten, ni vill inte veta mera....Men mitt i allt det eländet dök det upp en tuva påskliljor.

Jag kommer ihåg den känslan...NÅGOT vackert BLOMMADE!!!

Så var det då Morsdagsmorgon...för 16 år sedan...kaffedoften smög sig upp till sovrummet där jag låtsas sova. Det tisslas och tasslas...

Upp tassar gubben och sonen (hunden och ett par katter) och in skrider de i sovrummet...och överräcker en bukett - påskliljor!
Det enda som blommar på sju hektar!
Oftast blir jag löjligt rörd och glad...men DE HADE PLOCKAT DE ENDA BLOMMOR SOM BLOMMADE I MIN "TRÄDGÅRD"...
Om jag är riktigt ärlig, så var det med lite blandade känslor jag tog emot den morsdagsbuketten;)

Men jag höll god min, och satte inte ens kaffet i halsen... (NEEEJ!!! USA fick mål ishockey)
Öh, var blev jag nu...?

Ja, som ni förstår är det inte bara blommor som upptar min uppmärksamhet i maj...Jag är löjligt förtjust i ishockey, och VM är för mig ett lika starkt vårtecken som krokus i rabatten...Nå, inte riktigt, men nästan;)
(NEEEEJ!!!! USA gjorde ett mål till - nu blir jag okoncentrerad...)

(NEEEJ!!! Ännu ett mål till USA...)
Det här blir nu det virrigaste inlägget någonsin...bäst att avsluta..hehehe
MEN!
Tusen, tusen tack:
huset på landet
för urmärkelsen! Jag blev verkligen glad:D
Besök henne, hon har inte bara en underbar blogg utan också en härlig webbbutik!!!!
Hon är min leverantör av underbara tidningen Jeanne d'Arc Living så kila dit och beställ ert exemplar!
Nu (JAAAAAA!!!!! Finland gjorde mål!!!!) kan jag bara inte koncentrera mig mer...
Återkommer!
Puss å kram till er alla!
M.

Den här är till er alla! För ni ÄR verkligen FABULOUS!!! På så många olika sätt!
Bloggar är som blommor...vackra, fina, sköna, skira, tuffa!
Låt alla bloggar blomma:D!!!

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Jaa blått är flott verkligen, mina favvo färger är rosa...blått o vitt.
Hoppas inte bara vi får vitsipp-bukett på söndag :)