VIT INREDNING



Hejs!


Under min semester strävar jag efter att ha två (minst) böcker på gång, så att säga. Gärna en "vettig" en , fast temat på boken kan variera. Och så förstås något riktigt lättsmält att gosa med i solen.
Gärna en deckare med lite sting. Inget romantiskt - trots min inredningsstil ;) - NÅN måtta får det ändå vara. *hihii*. Jag är väl egentligen inte någon romantiker, men nog en estetiker - vill jag tro i allafall...
Nå, hur som hellst så hittade jag boken, "Lev enklare-ideér för en hållbar framtid" av Giséla Linde. Där är mycket klokhet i den boken!

Och idag när jag stack mig in i en tygaffär för att "bara kolla lite", så reagerade jag på att genom att koncentrera sig på en färg/en viss stil, så väljer man faktiskt bort en massa! Tidigare kunde jag gå och kolla in en hel del - och köpa också, bara ifallomatt.
Men nu tog jag bara en sväng genom butiken (och den är stooor) bara för att konstatera att det inte fanns något för mig denna gång. Skönt!

Jag tycker också om att vänta på något, att inte alltid direkt kunna rusa till butiken för att köpa den sak jag just då vill ha. Utan bli tvungen att vänta en smula, tills den rätta grejen dyker upp.

Eller om man då beställer något verkligt åtråvärt någonstans ifrån...Att vänta på att aviet skall dyka upp i postlådan.

Det vackraste ordet jag vet är LÄNGTAN. Oftast förknippar jag ordet med att längta efter någon person. Jag kan känna längtan efter gubben när han är på resa en längre tid. Jag kan känna längtan efter min minsting när han blivit hos någon kompis efter skolan, jag kan känna längtan efter att kunna ringa till min äldre nu när det inte är en självklarhet i och med att han är i armén. Jag kan känna längtan efter min mamma som jag aldrig mera återser...

Men jag kan också känna längtan efter att få förverkliga en idé jag har - men numera njuter jag nästan lika mycket av själva prosessen - "längtan" - som av det färdiga projektet.

Jag tror ibland att vi tappat bort njutningen i att vänta på något. Detdär bitterljuva som man bara kan åstadkomma genom att inte alltid unna sig allting genast! Pröva på det nångång.
Godnatt,
M.

Inga kommentarer: