MIDDAG


Brickan redo att bäras ut.

En skön kväll till då man gärna sitter ute och äter middag.
Det är nog detta jag saknar mest på vintern när snön viner runt husknutarna.

Men så måste jag bara få testa eldkorgen en aning...så att den liksom är inkörd när det sedan gäller.
Jag ser redan för mig hur snyggt det skall bli med eld i den en kall vinterkväll.

Nämen vad är det jag håller på med?
Drömmer om vintern, när sommaren ännu är i full gång?

Det måste bero på att det känns lite sentimentalt nu när äldre pojken igen drog på sig militärkläder (eller vad det nu heter...det har kanske ett egen namn...uniform? nja...?)
och pyste iväg. Han hade nog lite problem med att ställa in sig på "civil kanal" när han kom hem i fredags, och nu tror jag att det kändes lite motigt att lämna den civila tillvaron i sin tur. Funderar bara själv hur det skulle kännas att kastas mellan två helt olika "världar".

Men jag tvivlar inte alls på att armén inte skulle göra gott! Han har blivit manligare på bara tre veckor! Det trodde jag inte, att det skulle gå så fort. Och jag gillar förvandlingen. Jag menar han har ju varit urgullig tidigare. Men ändå ett barn på nåt vis. Nu är han fortfarande urgullig inuti men en man(s början) på utsidan. Det är definitivt inte en helt dålig kombination... Men jag ÄR kanske lite jävig. Vad tror ni?

Dags att gå och göra något vettigt...

Hörs igen, må gott!!!

M.

Inga kommentarer: