MELLANDAGARNA

 


och en titt på årets julgran(ar). 

Alla berörda var rörande eniga om att ingen traditionell 
julgran behövs för att få julstämning. 
Vi verkar ändå vara mer för det där vad vi kan stoppa i oss. 
Maten. 

Och ljus, man kan aldrig ha för mycket levande ljus. 
Och visst är grandoften och allt det där som har med granen att göra en viktig del av
jultraditionerna, och den kanske återkommer till oss något annat år, 
men i år var vi granfria. 

Nästan i alla fall. 

Jag hittade faktiskt något relativt nyinförskaffat julgrans-pynt i jul-lådan. Dessa är
egentligen lite för tunga att hänga i julgranen - de väger rejält nämligen. 
Men då kunde de ju få agera julgran(ar) i år, tänkte jag och 
hängde upp dem på några av de gamla skåp som jag verkar ha samlat på mig
under årens lopp. Lite så där att mina slitna gamla skåpkärlekar
fått en uns av jul-glimglim på sig. Lagom durabelt pynt för dessa bastanta
träpjäser som ändå har en anselig mängd år på nacken. 

Så ja, sådana granar i år - och barrar garanterat inte, vad det nu stressar lite glitter på
golvet då man skall ha något från skåpet. 
Men sådant får man leva med. Lite glitter här och där är inte heller fel.




Inga kommentarer: