SÅ VART DET SNÖ


 Av olika orsaker blir det nu så att jag postar här en bild från balkongen 
två gånger efter varandra. 
Av den enkla orsaken att det är ungefär så långt jag rört mig den senaste veckan. 

Var visserligen med mina kolleger på jullunch till en mycket trevlig restaurang, 
med en omgivning som sakta fylldes med snötyngda träd. 
Men hade inte kameran med mig. Och är fånigt dålig på att fota med mobilen. 
Men snö var det, vackert var det. 
Och så har det hållit på, träden har dag för dag blivit alltmer snötyngda. 
Och glad och tacksam är jag att jag inte har mer att skotta än bilplatsen. 
Med en rygg som är ungefär lika stabil och stark som en daggmasks
och med en gubbe som är på resa i Ecuador så har det varit precis lagom utmaning. 

Blir knasig om jag inte får ordning på ryggen snart! 

Men om man frånser vissa praktiska utmaningar, så är det ju fantastiskt vackert nu. 
Må det hålla över jul, för vad är vackrare än vintervit natur? 
Här i huvudstaden har vi närmare 50 cm snö nu. 
I fjol hade vi denna tid 4 cm. 
Skall bli intressant attest hurudan snövinter det blir denna gång. 

Det som är avsevärt annorlunda är att i fjol så frös sjön till is innan snön kom,
men i år hann det knappt frysa alls innan det kom ett snölager på så mitt 
förnuft säger att isen i år måste vara mycket svagare än i fjol. 





Inga kommentarer: